موضوع داغی که امروزه بر اهمیت آن روز روز افزوده می شود بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ است.با افزایش استفاده از ابزارهای دیجیتال و میزان استفاده مردم از آنها یک فضایی ایجاد شده که اشخاص و کسب و کارها دوست ندارد از تغییرات دنیای مدرن عقب مانده و تبلیغ محصولات، خدمات و برند خود را در این فضا از دست بدهند، چرا که سرمایه گذاری تبلیغاتی و بازاریابی بر روی این حوزه اثر بخشی بسیار بالاتر، پایین آوردن هزینه ها، تعامل بهتر با مخاطبان و مشتریان را نسبت به روش های سنتی به همراه دارد.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

به استفاده از ابزارهای دیجیتال و جدید جهت بازاریابی محصول، خدمات، برند، سازمان و…. بازاریابی دیجیتال گفته می شود.

بر خلاف عقیده عموم مردم که بازاریابی دیجیتال را بازاریابی اینترنتی می نامند، بازاریابی دیجیتال سطح وسیع و پیچیده ای از علم بازاریابی است که شامل بازاریابی اینترنتی، بازاریابی موبایلی(اس ام اس مارکتینگ، پوش نوتفیکیشن، بازاریابی درون برنامه ای و …)، نرم افزارهای CRM ، کیوسک تاچ ها و … می شود.

در ادامه جهت درک این موضوع توصیه می کنم به نکات زیر توجه نمایید:

  1. بازاریابی دیجیتال هم بسترهای سخت‌افزاری را شامل می‌شود و هم بسترهای نرم‌افزاری.
  2. بازاریابی دیجیتال نسخه جهش‌یافته بازاریابی سنتی است که در دنیای دیجیتال فرصت توسعه یافته است.
  3. در بازاریابی دیجیتال بحث محوری فناوری نیست، بلکه محور آن تجارت است و در هسته آن مشتری و ادامه رابطه با مشتری وجود دارد، تا پویایی داشته باشد.
  4. بازاریابی دیجیتال در خلاء رخ نمی‌دهد و زمانی بهترین اثربخشی را دارد که به صورت یک‌پارچه با دیگر استراتژی‌ها و روش‌های ارتباطی به کار گرفته شود، مانند ارتباط چهره به چهره، تلفن، نامه و بسته به نوع تجارت روش‌های دیگر… .
  5. ابزارها و روش‌های بازاریابی دیجیتال باید در تمام فرآیند خرید حضور به مصرف‌کننده خدمت‌رسانی کنند: پیش‌فروش، هنگام خرید، پس از فروش و ادامه ارتباط با مشتری.

انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

  • آنالیز و تحلیل داده
  • بهینه‌سازی موتور جستجو
  • ایمیل مارکتینگ
  • تبلیغات کلیکی
  • تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی
  • مدیریت شبکه‌های اجتماعی و تحلیل آن
  • ارسال پوش نوتیفیکیشن
  • انتشار رپورتاژ آگهی
  • کوتاه‌کننده‌ی لینک
  • چت آنلاین

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *